隣人のBLOG

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【inDriver】やっとメディアで紹介された

チェ ンマイ・ブロガーさんは数多くいるのに、誰も全然話題に取り上げてくれない新しい配車アプリinDriver。ブロガーさんだけじゃなくて、一般のタイメディアも全然話題に取り上げてなくて、何でだろう?とずっと思ってました。

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私はinDriverとは何の関係もないのに、広告塔みたいになって幾つも記事を書き、ツィッタでつぶやき、でも全然影響力ないから認知度上がらないまま。

でも、やっと英語メディアで紹介されてる記事を見つけました。

 

英語の記事なので、Google翻訳してみました。参考までにどうぞ。

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International online ride-hailing service inDriver now available in Chiang Mai
チェ ンマイで利用可能になったinDriverの国際オンライン乗り継ぎサービス


Now Chiang Mai residents can determine the cost of their trips

チェ ンマイの住民が旅行の費用を決定できるようになりました

 

Chiang Mai, November 5 – inDriver, an international online ride-hailing service headquartered in Mountain View and used by 35-million people across more than 300 cities, today becomes available to residents of Chiang Mai. inDriver users can independently set the price for their trip, while drivers can choose the most profitable and convenient orders.

チェ ンマイ、11月5日– inDriverは、マウンテンビューに本社を置き、300以上の都市で3,500万人が使用する国際的なオンラインライドヘアリングサービスで、今日チェ ンマイの住民が利用できるようになりました。 inDriverユーザーは旅行の価格を個別に設定でき、ドライバーは最も収益性の高い便利な注文を選択できます。

 

The app’s Real Time Deals model combats algorithms used by other ride-hailing companies, which rack up prices because of peak hours, traffic and request history.

このアプリのリアルタイム取引モデルは、ピーク時、交通量、リクエ スト履歴のために価格を引き上げる他の乗車会社が使用するア ルゴリズムと戦っています。(※隣人注:GRABのこと)

 

inDriver allows passengers to set their own fare for their chosen route. Nearby drivers who receive notice of ride requests have three choices – accept the fare offered, ignore the offer or bargain for a higher price.

inDriverを使用すると、乗客は選択したルートの運賃を設定できます。乗車要求の通知を受け取る近くのドライバーには、3つの選択肢があります。提示された運賃を受け入れるか、提示を無視するか、より高い価格で交渉するかです。

 

Chiang Mai is the first city in Thailand where inDriver was launched. inDriver has already connected more than 900 drivers in Chiang Mai, and dozens of new drivers are being registered daily. At the initial stage after the start, inDriver will not charge drivers any commission.

チェ ンマイは、inDriverが発売されたタイで最初の都市です。 inDriverはすでにチェ ンマイで900以上のドライバーを接続しており、毎日何十もの新しいドライバーが登録されています。開始後の初期段階では、inDriverはドライバーに手数料を請求しません。

 

A unique feature of inDriver is that drivers are not automatically assigned to riders. Once the counteroffers are in, passengers select the most suitable driver in line with what categories are most important to them – fare, driver rating, estimated time of arrival or vehicle model.

inDriverのユニークな機能は、ドライバーがライダーに自動的に割り当てられないことです。カウンターオファーが入ると、乗客は、運賃、ドライバーの評価、到着予定時刻、車両モデルなど、最も重要なカテゴリーに合わせて最適なドライバーを選択します。

 

inDriver has the option to make the rides safer. Passengers can share their GPS location and ride details in real time from the app with trusted contacts.
inDriverには、乗り心地をより安全にするオプションがあります。乗客は、信頼できる連絡先とアプリからリアルタイムでGPSの位置と乗車の詳細を共有できます。


Travelling with inDriver can be done throughout Chiang Mai’s city borders and the nearest suburbs. Currently, one can pay for the ride only in cash, which allows to further reduce the cost of the trip, as when paying by card, the bank charges an additional commission.

inDriverでの移動は、チェ ンマイの市境および最寄りの郊外全体で行えます。現在、乗り物の代金は現金でのみ支払うことができます。カードで支払う場合、銀行は追加の手数料を請求するため、旅行のコストをさらに削減できます。

 

In recent days inDriver has been working in Chiang Mai in test mode to collect first feedback. This week showed that prices became more attractive for passengers. Passengers using the app pay on average 20% less than with other services. For example, for a ride from Chiang Mai Zoo to Central Plaza Airport with inDriver, users paid just 112 THB, from Kad Manee Market to Three Kings Monument 56 THB.

最近、inDriverはチェ ンマイでテストモードで作業して、最初のフィードバックを収集しています。今週は、価格が乗客にとってより魅力的になることを示しました。このアプリを使用する乗客は、他のサービスよりも平均20%安くなります。たとえば、チェ ンマイ動物園からinDriverを備えたセントラルプラザ空港までの乗車料金は、カドマニーマーケットからスリーキングスモニュメント56バーツまでわずか112バーツです。

 

You can download inDriver for free from the Google Play Store and AppStore.

Google PlayストアおよびAppStoreからinDriverを無料でダウンロードできます。

 

About inDriver
inDriverについて

During the New Year holidays of 2012, the temperature dropped below -45C in the city of Yakutsk, Siberia, in Eastern Russia. As a result, local taxi drivers simultaneously doubled the cost of rides — leaving riders (literally) out in the cold. In response, the inhabitants of Yakutsk created an “Independent Drivers” group on Russia’s social network, where people posted ride requests, listed the price they were willing to pay, and drivers accepted their orders. In just six months, more than 60,000 people had joined the group. Not long after, the mobile app inDriver was created to replace the group, allowing passengers to independently set the most optimal terms for their rides. Today, the service is used by 35 million users in more than 300 cities in 28 countries.